Please disable your Ad Blocker to better interact with this website.

obama_brennan_010713-jpg-2

El presidente Barack Obama y su nominado a la Secretaría de Defensa, Chuck Hagel, a la izquierda, escuchan el discurso del nominado para ocupar el puesto de nuevo director de la CIA, John Brennan, durante el anunció de las nominaciones del presidente en la Casa Blanca el lunes 7 de enero de 2013, en Washington. (Foto AP/Charles Dharapak)

How President Barack Obama’s CIA Manipulated the Media

avatar
PrevPAGE 1 OF 2

Special Report from AIM’s Center for Investigative Journalism

The CIA and its media allies have thrown everything but the proverbial kitchen sink at President Donald J. Trump. Media bias, anonymous sources, and intelligence “garbage” have been on display. But the 25-page Intelligence Community report on alleged Russian hacking activities deserves special consideration, since a significant part of it relied on analysts hard at work watching broadcasts of Russia Today (RT) television. You wouldn’t know it by reading the report, but RT has historically been a mouthpiece of “progressives” favorable to the Democratic Party. Indeed, the Obama administration saw RT in the past as part of the “progressive” media organizations supporting left-wing causes.

Not only that, but RT was useful in disrupting the 2012 Republican presidential primary. The Federal Election Commission (FEC) dismissed my well-documented 2012 complaint about RT’s open support for libertarian Ron Paul and his pro-Russia views. We cited evidence that RT was funded by the Kremlin and prohibited under law from intervening in U.S. elections. The FEC dismissed the complaint, saying RT was a legitimate press entity and a U.S. corporation with First Amendment rights.

The Southern Poverty Law Center, which supposedly monitors extremists, found nothing objectionable about RT when its own “Intelligence Report” Editor Mark Potok appeared on the April 26, 2010 edition of Russia Today’s “CrossTalk” program to discuss the rise of “right-wing” groups and so-called “Christian militias.” That was at a time when RT was seen as an important “progressive” outlet.

The Obama administration’s official concern about RT and other Russian activities came late, after years of inaction on complaints from Accuracy in Media and others about RT propaganda activities. The Russians suddenly became scapegoats for the loss of Democratic presidential candidate Hillary Clinton. This new-found interest in the influence of the channel was a tip-off that the left-wing complaints about RT echoed in the Intelligence Community report are not to be taken seriously.

What should be cause for concern are the agents of influence in the media who disguise their CIA contacts as anonymous sources and were part of an intelligence community (IC) effort to discredit President Trump.

Who was Putin’s Candidate?

Looking at the election objectively, it is possible to say that Russian leader Vladimir Putin may have had a personal vendetta against the former U.S. secretary of state for some reason, stemming from allegations of U.S. meddling in Russian internal affairs. On the other hand, Putin may have preferred that Clinton become the U.S. president because her failed Russian “reset” had facilitated Russian military intervention in Ukraine and Syria, and he believed he could continue to take advantage of her.

In addition to the expansion under the Russian reset, the Russians obtained favored nation trading status under President Obama, giving them access to U.S. capital, and New START, a nuclear weapons agreement giving Moscow a strategic advantage.

Historically, the Russians have always found the Democrats to be friendlier to their global ambitions. Professor Paul Kengor broke a story on how “the liberals’ lover-boy,” Senator Ted Kennedy (D-MA), had “reached out to Victor Chebrikov at the KGB and Yuri Andropov at the Kremlin” to work against President Ronald Reagan.

One FBI memorandum examined “contacts between representatives of the Soviet Union and members of staff personnel of the United States Congress,” and listed several senators, including Ted Kennedy and George McGovern of South Dakota, the Democratic presidential candidate in 1972. Another was Walter Mondale of Minnesota, President Jimmy Carter’s vice president, who ran against President Reagan in 1984.

Our anti-Trump media accepted the January 6 report, “Declassified Intelligence Community Assessment of Russian Activities and Intentions in Recent U.S. Elections,” because it was designed to convey the impression that Trump was favored by the Russians.

Such a charge was welcomed by the liberal media, in particular because it allowed them to divert attention away from the substance of the WikiLeaks revelations that showed how major journalists worked hand-in-glove with Hillary Clinton-for-president staffers. These disclosures were in emails hacked from the account of Clinton campaign chairman John Podesta and the Democratic National Committee. Yet, the IC report says that WikiLeaks, an alleged Russian agent, disseminated truthful information. “Disclosures through WikiLeaks did not contain any evident forgeries,” the report says.

This is quite a turnaround for the Russians. In the past the Russians would alter or forge documents to make people look bad. This time, the Russians revealed the truth. For this reason, AIM published the article, “Thank you Vladimir Putin.” Of course, the Russians do not provide accurate and truthful information to their own people and they conduct propaganda and disinformation campaigns targeting foreign audiences. Their alleged illegal hacking into the private accounts of Americans cannot be justified. But Podesta and other Democrats can be criticized for failing to safeguard their own information and virtually inviting foreign hacking.

Russian intentions in allegedly providing the emails to WikiLeaks are a subject worthy of attention. But the conclusion that the Russians favored Trump over Clinton cannot be sustained by the evidence in the report. The IC report fails miserably in articulating how the Russians use dialectical maneuvers in playing both sides of the political street in the U.S.

RT’s Intervention in 2012

One of the glaring omissions in the report on Russian interference in “recent elections” is the failure to address the evidence that RT television was giving enormously favorable coverage in the 2012 presidential campaign to then-Rep. Ron Paul (R-TX), a libertarian with pro-Russia views on foreign policy. He ran in the Republican presidential primary.

One RT show featured libertarian host Adam Kokesh endorsing Paul and highlighting a “money bomb” fundraising campaign for him. Some political observers at the time believed that Paul’s campaign had the potential to undermine the Republican Party as it went into the 2012 campaign, and thereby help guarantee Obama’s re-election.

Of course, Obama won that election, after dismissing his Republican opponent Mitt Romney’s claim that Russia was a geopolitical threat to the United States. Obama had been caught on an open mic before the election promising to be “flexible” in changing his positions to benefit Russia. These comments provide more evidence that Obama was never the anti-Russian figure he postured as in the final days of his second term.

In understanding Russian motives and intentions, seven pages of the new IC report are devoted to RT television being a front for the Russian government. We’ve published dozens of stories over the years about RT’s service to the Moscow regime. So why didn’t the Obama Justice Department act on TV producer Jerry Kenney’s complaint that RT should register under the Foreign Agents Registration Act (FARA) and be labeled as foreign propaganda? That’s what the law requires.

This wasn’t the only documented case of Obama administration inaction on the Russian threat at that time. Kenney had alleged violations of Federal Communications Commission (FCC) rules that had given foreign broadcasters such as RT access to taxpayer-funded public television stations. The FCC dropped the complaint when the TV stations amended their contract with MHz Networks, the distributor of RT, to allow the station to preempt the foreign programming.

The evidence is clear: Obama’s various federal agencies, including the Department of Justice, the FCC and the FEC, refused to take any direct action against RT over the years when it was engaging in anti-Republican activities and supporting the progressive movement. But when they saw they could use RT as a weapon against Trump, they suddenly became concerned about foreign interference in the U.S. political process.

PrevPAGE 1 OF 2

BarbWire Books is pleased to announce

Homosexual Agenda and the US Military

Dr. Sonny Hernandez

Homosexual Agenda and the US Military is a field manual for US service members and military chaplains. This Gospel-Centered, polemical book exposes the homosexual agenda that adversely affects Religious Liberty for Christians. There are several homosexual activists that will demand equality and tolerance. However, homosexual activists are not so equal or tolerant towards anyone that disagrees with their position on same sex marriage or transgenderism. They will claim to love all, but they really do not mean all—they mean agenda. This is because the homosexual agenda has a definition for inclusivity—their way or the highway.


BUY BOOK


Posting Policy

We have no tolerance for comments containing violence, racism, vulgarity, profanity, all caps, or discourteous behavior. Thank you for partnering with us to maintain a courteous and useful public environment where we can engage in reasonable discourse. Read More

STAY IN THE LOOP
Don't miss a thing. Sign up for our email newsletter to become a BarbWire insider.

Send this to friend